Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

konton? 2007-02-14 20:02
I eu-kontoplanen i unibas standard finns två konton för POSTGIRO 1020 och 1920, samma sak gäller CHECK, BANK Varför har två kontonr. samma kontonamn?
 Skrivet av:  kg IP: 213.164.198.174



Svar: konton? 2007-02-14 20:21
Har just kontrollerat de kontoplaner som levereras med UNI_BAS. Den gamla kontoplanen "BAS" har 1020 som kontonummer för postgiro (som ju numera f.ö. heter "Plusgiro"). Den nya kontoplanen har 1920 som kontonummer för postgirot. Detta är helt korrekt - precis som det ska vara.

Har också kontollerat detta i Testbolaget. Även där är allt som det ska vara 1 konto för postgiro.

Så långt jag kan se stämmer inte det Du beskriver. MEN, sedan är det så att det finns aslla möjligheter för Dig själv att ändra på detta. Du kan IMPORTERA hur många postgirokonton som helst. Vid IMPORT ligger ansvaret på Dig att Du inte importerar felaktiga konton. Det sker kontroll av att man inte importerar två konton med samma nummer - men samma namn - där ligger ansvaret på Dig. Det Du gjort är att Du importerat BAS-kontoplanen OCH EU-kontoplanen - ingen bra lösning.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.131



Svar: konton? 2007-02-14 20:46
Om jag nu gjort bort mig och lyckats få in 2 kontoplaner i samma, kanske man kunde få hjälp av er att åtgärda det hela. Hur bär jag mej åt för att importera endast en plan Går det att makulera hela "den mixade kontoplanen och importera en ny?
 Skrivet av:  kg IP: 213.164.198.174




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 10 =