Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Leverantörsnummer 2007-02-28 13:10
Hej! Jag upplever att jag gjorde en miss när jag gav mina leverantörer ett nr. - t.ex. 1 istället för Telia. Nu är det onödigt krångligt att förstå text som "Betalning till 1; ...", hade varit enklare med "Betalning till Telia;...". Har förstått att allt går att ändra i leverantörsuppgifterna utom lev.nr. Förstår att detta beror på att det redan finns affärshändelser i bokföringen som innefattar lev.numret. Finns det då någon möjlighet att ställa in så att Namn istället för Lev.nummer visas i texten. Detta gäller när jag bokför tidigare inlagd faktura som betalats. Är det bättre att låta bli att "knappa in" fakturan i förväg och endast bokföra detta som "Kostnad utan faktura" vid inbetalningen och därigenom styra texten själv? Eller finns det någon inställning för detta? Mvh Mats
 Skrivet av:  Mats IP: 213.66.183.243



Svar: Leverantörsnummer 2007-03-02 13:22
Har du många inskrivna?

I annat fall kan du skriva in alla på nytt och ge dem ett "namn" istället för ett nummer.
De gamla nummerfösedda leverantörs- och kundbeteckningarn kan du då strunta i att använda.

När du bokför en faktura så skriver du in tex TELIA som kundnummer, Då får då upp 2 Telia på listan, dels gamla nummerförsedda Telia, dels nya namn-registrerade telia. Klicka och välj den nya, "rätta"....



/ Lars B
/
/ Nöjd Unibas-kund
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.199.103.100



Svar: Leverantörsnummer 2007-03-02 14:14
Det kan finnas möjlighet att med ett "verktyg" som vi har tillgång till på support att ändra enstaka leverantörsnummer - har Du supportavtal - ring.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 8 =