Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Momsrapport, inköp utanför EU 2007-04-01 21:14
Hej,
I databastyrning för moms kan man ju speca vilka försäljningskonton som hör till olika momskategorier. Men man listar alltid endast försäljningskonton. I momsdeklarationen önskar numera skatteverket att man specificerar "inköp av tjänster utanför EU" samt anger en fiktiv "utgående" moms på detta (vilket man senare drar av som ingående moms, prata om onödig administration!).

För att få in inköp av tjänster utanför EU in i momsrapporten, skulle jag behöva "styra" detta inköpskonto till momsrapporten. Har försökt hitta något tips i forumet men inte lyckats, har ni något tips?
Tack för ett bra och enkelt program!
 Skrivet av:  Roger IP: 80.216.100.132



Svar: Momsrapport, inköp utanför EU 2007-04-03 14:26
I den senaste versionen kan man, när man registrerar en faktura på en EU-leverantör, välja om inkpöpet avser tjänst eller vara. Sedan sköter sig resten själv.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240



Svar: Momsrapport, inköp utanför EU 2007-04-05 11:41
"när man registrerar en faktura på en EU-leverantör"

I detta fall gällde det en tjänst UTANFÖR EU. Och även i detta fall skall det en fiktiv moms. sk paragraf 7 tjänst.

Och i dom demoversioner jag laddat hem har jag inte fått det att fungera.

Hans
 Skrivet av:  Hans F IP: 81.216.208.227



Svar: Momsrapport, inköp utanför EU 2007-04-10 17:24
Som Hans F så riktigt påpekar svarade ni inte på frågan om leverantör utanför EU, utan för leverantör inom EU.
Nu provade jag i alla fall att uppgradera till den senaste versionen, och registrerade ytterligare en faktura på en tjänst utanför EU, men det blev ingen ändring, problemet kvarstår.

Tacksam för ett bättre svar -:)

Roger
 Skrivet av:  Roger IP: 80.216.100.132




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 7 =