Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Datafil på USB-pinne 2007-07-18 21:35
Hej

Jag kommer att röra på mig mycket mellan datorer och oprativsystem och vill därför ha ett system som funkar på både Mac och Windows och ev. även Linux och det ska ju uni_bas göra.

Det jag då undrar är om datafilen ser likadan ut för alla olika operativsystemen och om det då går att spara den på en USB-pinne eller liknande portabelt media som jag sedan kan använda på den dator jag sitter vid för tillfället? För att på så sätt alltid ha min ekonomi i ordning oavsett var jag är.

Tacksam för svar!
 Skrivet av:  Poffe IP: 83.250.129.13



Svar: Datafil på USB-pinne 2007-07-19 15:00
Man får installera UNI_BAS på valfritt antal maskiner. Denna samling maskiner kan vara en blandning av Macintosh, Windows och Linux.

När det gäller datafilen, så ser den lite olika ut på Mac respektive Win/Linux. På Mac är datafieln 1 fil medan den på Win/Linux består av 2 filer.
Har man skapat sin datafil på Mac, måste man därför vid flytt först "dela" filen. Har man serviceavtal hjälper vi förstås gärna till med "delningen". Den "delade" filen kan sedan användas på både Mac och Win och Linux.

Har man skapat sin datafil på Win/Linux, kan man bara flytta båda datafilerna till sin Mac och köra vidare.
En av fördelarna med UNI_BAS är just detta att Du kan arbeta i olika miljöer.

Om man på sitt USB-minne också har instalationsfilerna för Mac och Win, ja då kan man installera UNI_BAS på vilken maskin som helst om man bara har sitt USB-minne med sig. Man gör installationen och flyttar sedan in datafilen i UNI_BAS-mappen på den maskinen.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 5 =