Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Deklaration 2007-08-13 00:27
Jag använder UNI-BAS standard i mitt företag men tog mig en titt på UNI-BAS mini. Där fanns ett antal funktioner som jag verkligen uppskattade. Stöd för deklaration samt möjligheten att skriva ut kvitto. Dessa mycket bra saker saknar jag i standard som ju ska vara ett mer komplett program.
Måste jag nedgradrera till mini för att få tillgång till dessa funktioner?
 Skrivet av:  Olle IP: 84.244.212.97



Svar: Deklaration 2007-08-13 08:19
Nej, nej, Du behöver inte nedgradera.
- Skriva kvitto kan Du även göra i UNI_BAS-standard. Gå till registervård/övriga register/språk och se till att ordet "Kvitto" och "Betalt" är ifyllt bland det ord/fraser som finns där.

- Deklaration, avseende enskild firma kommer att finnas även i UNI_BAS-standard när det blir aktuellt - dvs i god tid för deklarationsdags.

UNI_BAS-mini kan på inte sätt jämföras med UNI_BAS-standard. Mini är ett synnerligen bantat standard och kan egentligen bara användas för t.ex den som har ett par bikupor och säljer lite honung - mer eller mindre hobbyföretagare. UNI_BAS-mini är dock inte fullt så bantat som mostsvarande program från andra leverantörer. Det finns SIE-export, man kan skapa nya betalkonton (dock inte andra konton), det finns kontonummer etc. och framförallt - man kan uppgradera till UNI_BAS-standard.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 10 =