Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Överföring Visma - Uni-Bas 2007-08-24 15:16
Hej,
Har ett tjänsteföretag utan anställda och har haft Visma Enskild Firma i 7 månader men redan vuxit ur det på grund av för hög omsättning. Går det att föra över den bokföring jag gjort i programmet till UNI-BAS standard, eller blir jag tvungen att manuellt knappa in varenda transaktion om jag byter programvara?
Tacksam för svar innan jag köper.
Martina
 Skrivet av:  Martina IP: 83.249.176.133



Svar: Överföring Visma - Uni-Bas 2007-08-24 16:32
Vi beklagar att just det programmet som Du valt, förmodligen är marknadens enda program som helt saknar exportfunktioner. Leverantörens målsättning har förstås varit att binda fast sina kunder.

Vi arbetar på att hitta en lösning, men utsikterna ser inte särskilt lovande ut. Det lutar tyvärr åt att Du får göra om allt från början igen. Ju tidigare Du avslutar Ditt arbete med programmet som Du köpt, desto mindre dubbelarbete behöver Du göra.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240



Svar: Överföring Visma - Uni-Bas 2007-08-26 17:30
Hej!

Hur fungerar programmet när du gör årsbokslut? Utgångsvärdena på de olika kontona borde skrivas ut i samband med bokslutet. I så fall kan du manuellt föra in dessa som ingångavärden i UniBas.

SPCS-programmet kommer iofs att behöva en ytterligare årsavgift för att fungera efter oktoberskiftet , men det här kan vara en variant som gör övergången smidigare. ...Men.....

Citat från SPCS hemsida:
- "Du kan alltså inte använda programmet om du inte har ett gällande abonnemang."-

Jag hoppas vid gudarna att de inte menar EXAKT vad som står där. Jag förutsätter att de menar att man inte kan mata in nya uppgifter. Om de menar att man INTE ENS KAN LÄSA sin tidigare bokföring så är programfunktionen smått kriminell..... I så fall måste du snabbt som sjutton skriva in rubbet i ett bättre program (dvs UniBas...)


/ Lars Bergström
/ Nöjd Unibas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 81.234.145.192




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 5 =