Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Forumet 2007-09-09 23:13
Denna tråd har funnits tidigare, men på grund av forumets brister är det svårt att följa alla nya inlägg. När vi startade forumet hade vi knappast förväntat oss så många inlägg. Nu vet vi bättre och vi skall så fort vi får tid bygga ett nytt forum med bla sökmöjligheter.

Idag fick vi ett inlägg /svar på en tråd från 2006.07.03 som tills vidare kan vara till hjälp när man använder forumet - Tack Mimmi för nedanstående tips:
Mimmi skrev:
"Jag har också tyckt att det här forumet är otroligt jobbigt att leta på. Har undvikit det i den mån det gått, men i ren desperation gjorde jag ett besök här i dag och kom nu på två saker som faktiskt underlättar mycket:
Flikar och Windows egen sök (Ctrl +F)
Man kan använda sig av flikar om man har Internet Explorer 7 eller, som jag, använder Firefox. Du öppnar varje länk i en ny flik, det innebär att när du läst svaret så stänger du bara fliken och slipper tiden det tar innan "huvudsidan" laddas på nytt och dessutom skickar upp dig till de första rubrikerna i listan så att du aldrig har en aning om på vilken rad du läste sist.
Trycker man på Ctrl + F (samtidigt) så kommer en liten sökruta upp och du kan skriva in ordet du söker efter där och söka i all text på aktuell sida, till exempel i rubrikerna, både uppåt och neråt. Dessa två små tips kan man ju använda sig av tills problemet är löst från Unicells sida...

MVH Mimmi "

 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.36.41



Svar: Forumet 2007-09-10 11:27
För er som fortfarande använder äldre browser (utan flikar):
högerklicka på rubriken du vill läsa och välj "öppna i nytt fönster", så får ni samma effekt.

/ Fredrik
 Skrivet av:  Fredrik IP: 213.112.55.239



Svar: Forumet 2007-09-12 21:54
Varsågoda! Det var så lite...men kul att det uppskattades! "Nödlösningen" är ju komplett med Fredriks inlägg här, den innebär ju att det funkar för alla...

MVH Mimmi
 Skrivet av:  Mimmi IP: 90.230.147.126




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 8 =