Ändra spärrat konto |
|
2008-01-19 18:36 |
Jag har råkat boka en leverantörsskuld på konto 2440 (som är spärrat) istället för 2410. Hur kan jag enklast rätta till detta?
|
|
Skrivet av:
Ronny
|
IP: 81.233.250.20 |
|
|
Svar: Ändra spärrat konto |
|
2008-01-21 21:31 |
UNI_BAS spärrar automatiskt konton för reskontra - 1510, 2440 och inventariekonton.
Man ska inte laborera med att lätta på dessa spärrar. Har man ändå gjort detta finns det inget annat sätt att återställa och korrigera filen än att man måste skicka in datafilen till våra servicetekniker.
|
|
Skrivet av:
UNICELL AB
|
IP: 90.224.37.192 |
|
|
Svar: Ändra spärrat konto |
|
2008-01-21 23:32 |
Jo, men jag har ju inte "lättat" på spärren utan "bara" råkat boka på fel konto och undrar bara om jag genom någon annan bokning kan komma runt detta? Eller måste filen ändå skickas till er?
|
|
Skrivet av:
Ronny
|
IP: 81.233.250.20 |
|
|
Svar: Ändra spärrat konto |
|
2008-01-22 06:53 |
Kontot är spärrat när man installerar UNI_BAS. Den enda vägen tillbaka är att skicka in filen.
|
|
Skrivet av:
UNICELL AB
|
IP: 90.224.33.63 |
|