Mina verifikat försvinner |
|
2008-03-22 12:49 |
Jag har bokfört betalningar från kunder men när jag har letat efter verifikaten i bokföringen är de spårlöst försvunna. Fick korrigerat första verifikatet som försvann den 18 mars nu är det 5 st till som är borta. Hur vet jag om beloppen är bokförda eller inte. Fakturorna ligger kvar som obetalda. / Stefan
|
|
Skrivet av:
Stefans Boservice
|
IP: 195.216.41.103 |
|
|
Svar: Mina verifikat försvinner |
|
2008-03-25 10:44 |
Det är inte så att verifikationer har försvunnit. Däremot är det så att UNI_BAS har hoppat över verifikationsNUMMER. Detta får förstås inte ske, men det sker i samband med att Du vid en Gruppinbetalning från kund trycker på AVBRYT när UNI_BAS ska skriva ut verifikationen för inbetalningen och att Du därefter ändå trycker på Bokför. UNI_BAS vill bokföra det som skrivs ut - men ingenting skrevs ut, alltså bokförs ingenting - tyvärr med ett tomt verifikat.
Vi ska snarast korrigera programmet så att detta inte är möjligt fortsättningsvis.
Du får kontakta serviceavdelningen så kan vi rätta till Din fil.
UNICELL:
P.s. den 26/3
Ny korrigerad version tillgänglig
D.s.
|
|
Skrivet av:
UNICELL AB
|
IP: 78.69.177.222 |
|