Begäran om utbetalning |
|
2009-08-06 00:15 |
Testade att skriva ut en begäran om utbetalning, fick 7st rader med ett & samma Personnummer, fast det var 14 kunder med not Begär Utbet.
Är detta ett fel på bara mitt system, jag kör UNiBas ver "2009-08-04 08:56:05"
MVH
Patrik |
|
Skrivet av:
Patrik
|
IP: 87.227.3.49 |
|
|
Svar: Begäran om utbetalning |
|
2009-08-06 19:17 |
Jag har också den senaste uppdateringen men när jag begär utbetalning så fylls inte någonting i, likadant är det i testbolaget.
Mvh Karl |
|
Skrivet av:
Karl
|
IP: 85.24.247.163 |
|
|
Svar: Begäran om utbetalning |
|
2009-08-06 19:32 |
Jag har försökt att få rätt på det men efter att ha surfat lite på nätet så är det förmodligen för att det är skapat på en Mac och det är sparat med en Decompressor, för jag har tagit bort Quicktime för att det hjälper inte så nu kommer meddelandet upp att det behövs Quick time och en BMP decompressor,
Schysst om ni kan åtgärda detta snart då det blir rätt jobbigt att skriva för hand.
Mvh Karl |
|
Skrivet av:
Karl
|
IP: 85.24.247.163 |
|
|
Svar: Begäran om utbetalning |
|
2009-08-08 11:30 |
Hej jag har också samma problem. Har mailat in min datafil till Unicell men inte fått något svar ännu...
Har du fått bukt med problemet?
Josefine |
|
Skrivet av:
Josefine
|
IP: 83.253.54.92 |
|
|
Svar: Begäran om utbetalning |
|
2009-08-08 16:12 |
Tack för Din hjälp Josefine,
Det finns nu en ny uppdatering att hämta på nätet som fixar detta. |
|
Skrivet av:
UNICELL AB
|
IP: 78.69.177.222 |
|
|
Svar: Begäran om utbetalning |
|
2009-08-09 10:55 |
Hej!
Har gjort den senaste uppdateringen (8/8). När jag skulle skriva ut begäran stängdes hela programmet ned sig och när jag sedan försöker gå in igen får jag upp ett meddelande:
Error # -199
File: UB_ReseSE.RSR
The document cannot be opened.
Vad gör jag nu?
/Josefine |
|
Skrivet av:
Josefine
|
IP: 83.253.54.92 |
|
|
Svar: Begäran om utbetalning |
|
2009-08-09 11:35 |
Kör installationsfilen en gång igen. OBS - avinstallera inget - ta inte bort något - kör bara installationsfilen. Programmet startar därefter i "Testbolaget". Gå till Arkiv-menyn (File-menyn) och välj "Byt företag" - välj Din datafil. |
|
Skrivet av:
UNICELL AB
|
IP: 78.69.177.222 |
|
|
Svar: Begäran om utbetalning |
|
2009-08-09 15:24 |
Hej, tack för support under helgen!
Har kört installationsfilen igen och nu kom jag in i programmet. Men har fortfarande fel när jag skriver ut begäran, alla kunder kommer inte med och uppgifterna startar på mitten av blanketten. På första kunden står inte personnr med.
Vad gör jag nu?
Josefine |
|
Skrivet av:
Josefine
|
IP: 83.253.54.92 |
|
|
Svar: Begäran om utbetalning |
|
2009-08-09 17:11 |
Ett samtal efter helgen så löser vi det. |
|
Skrivet av:
UNICELL AB
|
IP: 78.69.185.48 |
|
|
Svar: Begäran om utbetalning |
|
2009-08-09 19:55 |
Hej nu blev jag nyfiken vad är "Bergäran om utbetalning" var hittar jag det och vad andvänds det till
mvh
JANNE |
|
Skrivet av:
JANNE
|
IP: 90.227.62.208 |
|
|
Svar: Begäran om utbetalning |
|
2009-08-09 20:12 |
"Begäran om utbetalning" är Skatteverkets blankett som skrivs ut från UNI_BAS på de betalningar man begär från staten. Detta gäller bara dem som utför tjänster som berättigar till s.k. ROT-avdrag eller dem som hanterar s.k. hushållsnära tjänster. |
|
Skrivet av:
UNICELL AB
|
IP: 78.69.185.48 |
|
|
Svar: Begäran om utbetalning |
|
2009-08-10 16:29 |
Hej!
Har idag talat med Sven på Unicell och nu finns en ny uppdatering för oss som haft problem med att skriva ut begäran om utbetalning.
Tyvärr har jag fortfarande samma fel.
Ska jag ringa er igen?
Mvh Josefine |
|
Skrivet av:
Josefine
|
IP: 83.253.54.92 |
|
|
Svar: Begäran om utbetalning |
|
2009-08-10 19:26 |
Hej!
Uppdaterade programmet med felet kvarstår med att det inte fylls i några uppgifter och att
det är suddigt, även vid utskrift så blir blanketten suddig.
Mvh Karl |
|
Skrivet av:
Karl
|
IP: 85.24.247.163 |
|