4th Dimension har slutat fungera |
|
2010-05-09 18:23 |
Detta meddelande möts jag av idag när jag skall bokföra:
4th Dimension har slutat fungera.
Ett problem gjorde att programmet slutade fungera korrekt. Programmet stängs och du kommer att meddelas om det finns någon lösning på problemet.
Något meddelande skickar inte min dator. Gör Unicell det?
Vad är problemet? Vad har hänt? Jag fattar ingenting. Jag har startat om datorn & försökt felsöka men ingenting. Varför slutar programmet fungera?
Jag har en PC med windows 7.
Mvh. Madde |
|
Skrivet av:
Madde
|
IP: 93.179.55.56 |
|
|
Svar: 4th Dimension har slutat fungera |
|
2010-05-09 20:13 |
Har Du försökt att starta programmet på nytt?
Gör annars en ny installation av UNI_BAS. OBS detta innebär inte att Du ska avinstallera utan bara att Du ska göra en ny installation. Detta gör Du genom att dubbelklicka installationsfilen. Din datafil kommer inte att beröras av detta. Det är bara programmet som uppdateras. |
|
Skrivet av:
UNICELL AB
|
IP: 90.231.176.107 |
|
|
Svar: 4th Dimension har slutat fungera |
|
2010-05-09 22:17 |
Ja något har uppenbarligen hänt och det troliga är att Windows 7 upptäckt någonting som inte har funnits i datorn förut och någonting krockar med varann. Om du har Windows rätt inställt så kommer det att skicka en rapport till Microsoft och du kommer att få ett meddelande under "problemlösningar", där Microsoft lämnar någon form av rekommendation.
En tänkbar variant är att du har Windows öppet för uppdateringar via nätet. Om Windows då råkar uppdatera något samtidigt som du kör in 4D/UniBas, så kan det hända saker och Windows prioriterar givetvis sin egen uppdatering i första hand. Jag har också Windows 7 och har råkat ut för liknande, dock inte med UniBas utan med andra program.
Men som Unicell säger, installera om installationfilen. Det bör väl vara filen som heter UNI-BAS med ändelsen program.
Jag tänkte också på om du nu kanske laddat hem den nya uppdateringen av UNI_BAS och på något sätt råkat få den nya uppdateringen i fel directory? Då kan ju Windows ha svårt att hitta UNI_BAS eftersom genvägen är ändrad. |
|
Skrivet av:
Åke
|
IP: 85.228.183.240 |
|
|
Svar: 4th Dimension har slutat fungera |
|
2010-05-10 19:53 |
Jag har startat om programmet, startat om datorn, installerat på nytt enl råd, dubbelkollat genvägar & namn & allt annat jag kan komma på. Programmet ligger där det skall, allt heter som det skall. Samma felmeddelande kommer upp. Programmet fungerar inte :(
Jag har också haft kontakt med Unicell via e-post & nu skall jag skicka min datafil till dem, så skall de kolla igenom och se om de hittar nåt fel. Jag håller er uppdaterade, i fall det är någon annan som stöter på något liknande. |
|
Skrivet av:
Madde
|
IP: 93.179.55.56 |
|
|
Svar: 4th Dimension har slutat fungera |
|
2010-05-11 11:01 |
Jag pratade idag med en kompis som också kör med Windows 7 och han hade haft ett liknande problem med ett program dock ej UNI_BAS. Det visade sig att hans virusprogram hade satt en fil i karantän.
Microsoft håller på att titta på detta om det beror på 7 eller virusprogrammet (som är godkänt för Windows). Jag kör ju också 7 och det förvånar mig faktiskt att det ännu inte hänt något anmärkningsvärt hos mig... (peppar, peppar...) |
|
Skrivet av:
Åke
|
IP: 85.228.180.171 |
|
|
Svar: 4th Dimension har slutat fungera |
|
2010-05-11 23:30 |
Tack för tips, dock ingenting i karantän hos mig. |
|
Skrivet av:
Madde
|
IP: 93.179.51.104 |
|