1- Nej, du behöver inte köpa 2 licenser á 1.250:- kr st. Däremot måste varje företag ha en egen licens. Om Du själv äger båda bolagen får du 50% rabatt på licens nr 2 och betalar då 625:- kr + moms för den licensen.
2- Om Du vill ha hjälp från supportavdelningen, då får du vara med och betala den kostnad som det innebär att ha personal på plats som svarar i telefon. Det företag som bjuder på gratis support blir inte långlivat och vem ger då hjälp när du behöver?
3- Du kan inte förhandsgranska utskrift från din skrivare - med supportavtal hade du bara slagit en signal till supporten. Utan supportavtal får du titta närmare på någon av de 30 videoinstruktioner som finns i programmet - eller söka här i forum - eller titta i handboken. Men, visst kan man förhandsgranska. Ett klipp från tidigare svar här i forum:
"Alla utskrifter kan man få på skärmen för att förhandsgranska.
- Tryck på någon "skriv ut"-knapp.
- Du får nu upp en bild där man bl.a.kan välja skrivare. - Tryck på "OK"-knappen
- Du får nu upp en ny bild där Du längst ner till vänster kan välja "Förhandgranska" eller "Skärmutskrift".
- Tryck på "OK"-knappen och Du får Din utskrift på skärmen.
Detta gäller alla utskrifter i UNI_BAS. "
4. SPCS egen firma är ett program med många begränsningar. Du kan INTE ENS uppgradera till ett annat SPCS-program utan att börja om från början. Kallas för "Återvändsgränd". Att sådant existerar förvånar mig.
5. UNI_BAS är ett bokföringsprogram och faktureringsprogram. Det finns i UNI_BAS stöd för deklaration, men vi betonar att det bara är ett stöd. I SPCS egen firma finns också stöd för deklaration. Till skillnad från oss uppger SPCS att det bara är till att trycka på knappen. Men det finns en mängd begränsningar även i deras deklarationsdel. Vi tycker det är bättre att vara ärlig och uppge att deklarationsdelen bara är till för stöd. |