Inventarier vid start |
|
2011-07-14 14:10 |
Här kommer en riktig nybörjarfråga:)
När jag startade min enskilda firma, så hade jag redan utrustning som jag nu vill att firman tar över. Det var bla en storformatskrivare, redigeringsskärm och en metallskrivare, kvitton finns på dessa, dock köpte jag två av sakerna av privatpersoner (begagnat). Hur lägger jag in detta vid bokföringsstarten? |
|
Skrivet av:
Anders
|
IP: 83.248.96.87 |
|
|
Svar: Inventarier vid start |
|
2011-07-14 15:17 |
Utrustningen bör värderas av någon "betrodd" person eftersom de är begagnade.
Företaget köper prylarna av dig för X antal kronor. Kredit ex.vis kassakontot och debet eget kapitalkonto. Ev kan du lägga in grejorna i inventariemodulen. Kolla videon hur man gör!
Finns det pengar i företaget, kan du givetvis ta ut dina pengar på en gång. |
|
Skrivet av:
Åke
|
IP: 85.228.140.177 |
|
|
Svar: Inventarier vid start |
|
2011-07-14 16:46 |
Tackar så mycket för ett snabbt svar! |
|
Skrivet av:
Anders
|
IP: 83.248.96.87 |
|