| Ta bort vertifikation |   | 2013-03-16 00:13 | 

| Hej, Jag gjorde fel på en vertifikation och försökte ändra det men det blev bara ännu mer fel...går de att ta bort en vertifikation helt?
 | 

|  | 

|  Skrivet av: 
               Anette | IP: 83.226.245.164 | 

| 
 | 

| 

| 

| Svar: Ta bort vertifikation |   | 2013-03-18 08:12 | 

| Nej. Eftersom man inte får laborera med verifikat... Du får kreditera och göra om! Mitt första år med Unibas fick jag också ett gäng krediteringar pga "skit bakom spakarna..." | 

|  | 

|  Skrivet av: 
                     Daniel | IP: 193.13.61.42 | 

| 
 | 

| 

| 

| Svar: Ta bort vertifikation |   | 2013-03-18 09:58 | 

| Man kan ta bort den senaste verifikationen - gå till Registrera/Övrig bokföring/Ändra verifikation. Klicka på "Makulera senaste". 
 När du väl makulerat senaste - då är blev den näst senaste den senaste - då kan du makulera den också.

Du kan "nollställa" en verifikation genom att gå till Registrera/Övrig bokföring/Ändra verifikation. Klicka på den felaktiga verifikationen. Klicka sedan på de felaktiga raderna - dessa kommer då automatiskt att motbokas. När du klickat på alla raderna, då är verifikationen "nollställd".

I värsta fall kan du återgå till en säkerhetskopia som gjordes före den felaktiga verifikationen. - Hittar du ingen säkerhetskopia, kontakta då supportavdelningen.
 | 

|  | 

|  Skrivet av: 
                     UNICELL AB | IP: 81.232.81.13 | 

| 
 |