Kundfakturor; kan ej ange pris |
|
2006-04-30 15:32 |
Jag har ett (korrekt) upplagt artikelregister och när jag försöker skapa en kundfaktura och jag har angett samtlig info även då valt artikel samt antal (A-priset är redan angivet). Netto beloppet stämmer och jag accepterar den text som föreslås (artikelns namn). Väljer sedan att spara rad och får en fråga "Du har inte angett pris. Vill du sälja gratis?"? Jag trycker Återgå (för jag vill gärna ha betalt för mina tjänster) och unibas markerar A-pris fältet där jag, även fast jag har glasögon, ser att det står ett pris angivet.
Jag kommer inte förbi detta moment. Vad gör jag för fel??
/Robert
|
|
Skrivet av:
Robert
|
IP: 82.182.79.52 |
|
|
Svar: Kundfakturor; kan ej ange pris |
|
2006-04-30 17:12 |
Vill göra ett tillägg: Kundfakturans momstotal, öresavrundning samt Fakturatotal updateras INTE såsom de gör enligt instruktionsfilmen, dessa är 0 (noll) tills det att man väljer artikeln, då rensas fälten helt.
|
|
Skrivet av:
Robert
|
IP: 82.182.79.52 |
|
|
Svar: Kundfakturor; kan ej ange pris |
|
2006-04-30 17:52 |
Vid fakturering i UNI_BAS hämtas artikelpriset från artikelregistret.
I samband med att vi gjort en ny tilläggsmodul som gör det möjligt att ha flera prislistor, skedde ett fel som visar sig just så som Du beskriver det.
Ladda ner UNI_BAS på nytt - när du startar UNI_BAS med det nya progammet korrigeras felet automatiskt. Uppdateringen påverkar inte Din datafil i övrigt.
|
|
Skrivet av:
UNICELL AB
|
IP: 81.229.118.248 |
|
|
Svar: Updatering fungerar ej |
|
2006-04-30 18:31 |
Laddade hem unibas igen men denna gång så verkar filen vara korrupt. Den ger ett felmeddelande om att "BAS2003SET.EXE is not a valid win32 application". Jag testade att laddda hem den flera gånger... :/
|
|
Skrivet av:
Robert
|
IP: 82.182.79.52 |
|
|
Svar: Uppdatering fungerar |
|
2006-04-30 20:26 |
Har just provat nedladdning av uppdatering - inga problem.
Jag har bara kunnat prova Windows, normal uppdatering under fliken "Uppdateringar".
Om det är en annan nedladdning Du provat - ring så hjälper vi Dig
|
|
Skrivet av:
UNICELL
|
IP: 81.229.118.248 |
|
|
Svar: Updtaering fungerar |
|
2006-05-01 13:19 |
Då jag inte har något serviceavtal så har jag tagit den senaste versionen via "Demo" i eran meny (enligt det mail jag fick)
|
|
Skrivet av:
Robert
|
IP: 82.182.79.52 |
|
|
Svar: Kundfakturor; kan ej ange pris |
|
2006-05-01 13:49 |
Kollade just filen för demonedladdning. Du har helt rätt - den fungerade inte. Har därför lagt upp en ny fil där.
Å andra sidan så är det så att det lösenordet Du fått i vårt mail inte gäller för filen som ligger under Demo. Du måste välja Suppor-länken och den box som är beskirven i mailet.
|
|
Skrivet av:
UNICELL AB
|
IP: 81.235.248.7 |
|
|
Svar: Kundfakturor; kan ej ange pris |
|
2006-05-01 13:59 |
Tackar. Fast jag har ju inte fått ett mail angående att jag måste updatera utan det skrev du ju bara i svaret på denna tråd. Jag har nyss köpt min licens (27 April), kanske därför jag inte har fått just detta mail om updatering? Jag har alltså ingen aning om vilken box-länk jag ska använda... :/
|
|
Skrivet av:
Robert
|
IP: 82.182.79.52 |
|
|
Svar: Kundfakturor; kan ej ange pris |
|
2006-05-01 16:42 |
Inte alttid lätt att veta vilka förutsättnigar som gäller.
Att Du just köpt UNI_BAS förklarar saken. Hade vi talat med varandra i telefon hade vi klarat ut detta inom loppet av sekunder. Du i alla fall har just fått ett mail separat med de senaste uppdateringskoderna. Vi ber om ursäkt för strulet.
|
|
Skrivet av:
UNICELL AB
|
IP: 81.235.248.7 |
|
|
Svar: Kundfakturor; kan ej ange pris |
|
2006-05-01 17:08 |
Tackar för koden. Nu är vi nästan framme, jag behöver bara veta hur/vart jag ska använda den...
|
|
Skrivet av:
Robert
|
IP: 82.182.79.52 |
|
|
Svar: Kundfakturor; kan ej ange pris |
|
2006-05-01 17:26 |
Du har fått ett separat mail om detta. Vi vill inte gärna släppa ut koder och deras användning på annat sätt än via mail.
|
|
Skrivet av:
UNICELL AB
|
IP: 81.235.248.7 |
|
|
Svar: Kundfakturor; kan ej ange pris |
|
2006-05-02 19:30 |
Jag har ochså det problemet! Men hur menar du att vi ska ladda om programet.?
UNICELL´s kommentar:
Detta är ett fel (bug) som vi har haft. Lösningen finns, men Du måste ladda ner programmet på nytt - hjälper inte detta eller om Du redan gjort det, kan Du ringa oss, så kan vi hjälpa Dig per telefon.
|
|
Skrivet av:
Anki
|
IP: 81.227.25.173 |
|
|
Svar: Kundfakturor; kan ej ange pris |
|
2006-06-06 21:05 |
Jag har nyligen köpt unibas och har exakt samma problem. Hjälp!!!
mvh
Eva
UNICELL´s kommentar:
Detta är ett fel (bug) som vi har haft. Lösningen finns, men Du måste ladda ner programmet på nytt - hjälper inte detta eller om Du redan gjort det, kan Du ringa oss, så kan vi hjälpa Dig per telefon.
|
|
Skrivet av:
Eva
|
IP: 83.249.214.220 |
|
|
Svar: Kundfakturor; kan ej ange pris |
|
2006-06-10 10:51 |
Även jag har samma problem. Har laddat ner ny version, måste ha en ny uppdateringskod.
Hjälp mig...
mvh
Hans Giertz / Tarantsec
UNICELL´s kommentar:
Detta är ett fel (bug) som vi har haft. Lösningen finns, men Du måste ladda ner programmet på nytt - hjälper inte detta eller om Du redan gjort det, kan Du ringa oss, så kan vi hjälpa Dig per telefon.
|
|
Skrivet av:
Hans
|
IP: 81.235.178.250 |
|