| Kreditera delbetald leverantörsfaktura? |   | 2006-12-07 20:50 | 

| Jag måste kreditera en delbetald leverantörsfaktura. Ska jag "betala" resterande på fakturan, kreditera densamma via registrera-leverantörsfakturor-kreditnota?
 Den enkla metoden verkar inte fungera i detta fallet nämligen.
 | 

|  | 

|  Skrivet av: 
               Andreas Hansson | IP: 217.210.225.4 | 

| 
 | 

| 

| 

| Svar: Kreditera delbetald leverantörsfaktura? |   | 2006-12-08 08:15 | 

| Den enkla vägen är endast tillgänglig om man inte gjort någon betalning på fakturan. 
 Istället: Gå till Registrera-Leverantörsfaktura. Välj leverantör och tryck sedan på knappen ovanför levnr Faktura-Kreditnota
 Registrera sedan den delen som Du ska kreditera.
 | 

|  | 

|  Skrivet av: 
                     UNICELL AB | IP: 90.224.38.240 | 

| 
 | 

| 

| 

| Svar: Kreditera delbetald leverantörsfaktura? |   | 2006-12-10 22:02 | 

| Så jag ska kreditera fakturan i sin helhet tillsammans med de betalningar jag gjort? Alltså genom "registrera leverantörsfaktura, kreditnota" registrerar jag "kreditnota 1001-1" med XX kronor på YY konto.  (Alltså de pengar jag har betalt in på konton genom delbetalning)
 Klart sedan?
 | 

|  | 

|  Skrivet av: 
                     Andreas Hansson | IP: 217.210.192.163 | 

| 
 | 

| 

| 

| Svar: Kreditera delbetald leverantörsfaktura? |   | 2006-12-13 17:15 | 

| Vi skrev: "Istället: Gå till Registrera-Leverantörsfaktura. Välj leverantör och tryck sedan på knappen ovanför levnr Faktura-Kreditnota
 Registrera sedan den delen som Du ska kreditera."

Du skriver därefter:
 " Så jag ska kreditera fakturan i sin helhet tillsammans med de betalningar jag gjort?
 Alltså genom "registrera leverantörsfaktura, kreditnota" registrerar jag "kreditnota 1001-1" med XX kronor på YY konto. (Alltså de pengar jag har betalt in på konton genom delbetalning)

Just nu förstår jag ingenting - Har Du serviceavtal är det bättre att ringa hit
 | 

|  | 

|  Skrivet av: 
                     UNICELL AB | IP: 90.224.38.240 | 

| 
 |